aRigoss

 nak crita apa ya....ok crita zaman kanak-kanak best...hehehe apalagi budak kampung punya style....memang ada style lah...sebelum nak crita pakcik....hehehe tua sangat Abang nak pesan dulu Okey, crita nie hanya rekaan je tak ada kena mengena pada yang ada depan monitor laptop sekarang atau yang dekat belakang dia tue..
    nie crita tajuk dia " Bersusah Susah dahulu bersenang-senang kemudian " hehehehe aku ngan adik-adik aku dulu kalau nak pegi mengaji macam nie lah bersusah-susah dahulu bersenang-senang kemudian.. untuk sampai kerumah tok imam kira-kira setengah jam jugalah baru sampai tu kalau jalan kakilah kalau naik kereta  gua rasa lu fikirlah sendiri k tahap masa yang diambil.....
     setiap hari nak pegi ke rumah tok imam tuu mesti ada halangan yang mesti kami tempuh(wah macam belajar silat pulak....hehehe).,iaitu Anjing jiran punya jiran punya jiran sebelah rumah... biasalah dulu dekat  kampung, rumah tak berpagar macam sekarang, pernah satu hari tuu sedang syok jalan-jalan tiba-tiba zabbbbb....dia(Anjing jiran) muncul depan aku dan adik aku apalagi buka langkah yang papa ajar lah langkah seribu Lariiiiiiiii hahaha sampai rumah tok imam penat gila mengajipun tercungap-cungap nasib baik ada awek lawa duduk dekat depan kalau tak ari tue juga aku berenti mengaji..lepas mengaji rasa tak nak balik pula ya lah kami bakal mngharunginya lagi.....uakkkkk... tapi ari tue aku nekad nak lawan"bak kata orang kalau tak cuba tak tau" so masa balik rumah tok imam to dah sedia dah bawa kayu panjang.. nak pukul anjing tu
      Setibanya ditampat kejadian tak sangka tuan punya anjing tu nak pindah ari tu so dengan anjing tulah dia angkut sekali, rasa sedihpun ada rasa happy pun lagilah ada rasa Merdeka sangat hehehe...tapi start dari hari tu rasa sunyi pula tak ada dah adegan kejar-mengejar dekat situ lagi.....sunyi pula rasa nya

      " so sampai sini lah dulu untuk hari nie esok kita sambung lagi yerrrrr......

Comments

Popular Posts