Bestnya kalau masa boleh berundur ke belakang......

     Aku nak buat cerita dongeng kejab kalau masa boleh berundurkan best, asal ada masalah yang kita nak lupa kita boleh undur masa cewah..asal ada masalah besar dekat depan kita, kita boleh undur masa, wah kalau betullah alalngkah untungnya...hahahahaha tapi semua dalam mimpilah contoh kalau ada asal nak mati je undur masa ke zaman budak kecil, hehehehe asal putus cinta je undur masa baru mula-mula bercinta hehehe tapi semua tu hanya fantasi Nalza. ada sebab juga kenapa masa tak boleh diundurkan dan dilajukan walau sesaatpun kerana semua itu kuasa Tuhan semesta alam "Demi masa sesungguhnya manusia berada dalam kerugian" kalau masa boleh berundur... tak adalah " masa itu emas" orang akan kata masa boleh letak dekat mana aku suka maka ramailah orang bazirkan masa, maka ramailah orang ambil Dadah aikk...hehehe tak.....bab ambil dah tu sebab bila polis nak tangkap je dorang undur masa..hehehe
    
       So tajuk yang aku bagi ni tak berapa nak kenalah kan, saja je nak bagi tajuk macam tu coz human atau manusia selalunya tak pernah nak bersyukur dengan apa yang dia dapat, kekadang bila ada masalah datang mulalah salahkan masa bak kata pepatah " sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tak berguna" logiknya masa tak salah....so sapa yang salah? manusia tu lah yang salah huhuhu (walaupun aku nie bukan masa tetapi manusia aku tetap nak salahkan manusia yang tak hargai apa yang patut dia hargai) wah...wah....wah...aku tak tau pulak yang aku tulis nie bakal menyakitkan hati pada yang menbaca entri aku nie soorrry ( ada ke orang baca hehehe).

       bukan semua orang tu dapat on time selalu tambah kadang-kadang terlambat juga, tak ada manusia yang sempurnakan, semua mesti melakukan kesalahan walaupun sikit, jadi untuk itu adalah lebih baik jika memberi peluang kepada orang yang melakukan kesalahan apapun, diberi peluang kedua, ketiga dan seterusnya(tapi kena tengok orang juga) secara berperingkat supaya mengelakkan daripada menyalahkan takdir yang telah ditulis maka dengan itu bertambahlah golongan yang baik dan golongan yang tidak baikpun berkurang secara slow and slowly.

        Jadi untuk jadi orang baik kena baikkan orang lain, kalau orang lain tu lebih baik kita mesti nak lebih baik dengan itu bila nak lakukan kejahatanpun kita takut.tapi jangan pula timbul hasad dengki. bertandinglah secara sihat untuk kebaikan itu dan jangan belaga kerana setiap kita bersaudara (sesama muslim hehe)

terima kasih

salam....: )

Comments

Popular Posts