CINTA SAYANG DAN KASIH

 Adakah ia perkataan yang lain mempunyai makna yang sama dan adakah tanpa salah satu CINTA, dan SAYANG akan mewujudkan perasaan KASIH, begitulah sebaliknya. pengorbanan satu lagi aspek penting dalam suatu perhubungan Cinta, Sayang dan Kasih tidak bermakna jika pengorbanan tiada. kerana cintanya pada seseorang yang dicintainya dia boleh menjadi seorang yang lain kerana sayang pada seseorang yang dicintai dia akan melupakan apa yang patut dia cintai,.......Siapa tahu bila kita akan bercinta kadang-kala cinta datang secara mengejut dan pergipun mengejut juga....hehehe cinta sejati adalah CINTA pada TUHAN....cinta sejati yang diungkapkan kepada manusia bukan cinta sejati yang betul-betul sejati..
 buktinya bila bercinta kota akan taburkan segala janji manis, ungkapan indah "jangan tinggalkan SAYA" contohnya tapi bila Dia yang Maha Berkuasa nak kita berpisah kita akan berpisah juga walaupun sidih hingga menangis pun tak akan bersatu kembali.. kerana itulah dugaan dalam hidup tipulah jika kita katakan kita tidak merindui orang yang kita sayang itu tetapi hati dah tak terbuka untuk kita apa kita boleh buat....
  kisah seorang rakan saya yang amat mencintai seseorang wanita....tiba-tiba wanita itu minta untuk berpisah dengannya atas sebab yang tidak dia ketahui, rakan saya amat sedih hinggakan hidupnya tidak menentu sehingga sekarang dia masih mimpikan wanita itu dalam setiap malam tidurnya, hidupnya sekarang hanya kesibukan. sekadar ingin melupakan wanita itu...rakan saya memang penat orangnya dan bukan lawak lagi macam dulu suka hiburkan hati kawan yang dalam kesedihan, ketawa dan senyum adalah perkara yang sedikit dalam hidupnya sekarang. kejayaan amat berharga dalam hidupnya sekarang kerana itu yang dia janjikan pada Arwah Ibunya. perkara lain dia tak fikir langsung yang penting dia berjaya dan mampu untuk membantu insan lain. ehm...dah lah sampai sini dulu cerita saya...nak buat cerita sedih tapi tak lah terlampau sedih cerita nie.

Comments

Popular Posts