erti kehidupan ?

Apa itu kehidupan? tak tahu.... pernah tak buat experimen jadi pengemis tak payah minta duit dekat tepi jalan cuma tido macam dorang dekat tepi jalan, pengalam itu memang menjadi kenangan aku dan kawan-kawan aku ehm jangan salah faham pula yer kami bukan pengemis cumanak dipendekkan cerita aritu syok-syok jalan lupa tengok jam dah pukul berapa alamatnya bas yang kami nak naik pulang kerumahpun say bye2 lah dekat kami so malam tu badan dah penat duit pula cukup-cukup makan ja so kamipun terfikirlah hendak jalan kaki ke rumah ehm...perjalanan tu kira boleh tahan jauhlah, walaupun kami sebenarnya dah biasa berjalan jauh tapi malam tu kami terlampau penat dan kawan aku nie ajaklah rehat kejab dekat taman. best juga best-best duduk dekat situ tup-tup sudah jam 2 pagi so dengan itu kami berbincang dan bersepakat tidur dekat situ dua orang kawan aku nie dah best dah tido, aku ja masih mengira bintang di langit dah kebetulan malam tu awan tiada so bintang-bintang kelihatan sungguh bersinar-sinar

kemudian lebinh kurang pukul 4 pagi macam tu polis datang suruh kami pindah dari tempat kami tu, kamipun pindah dari situ dan mencari tempat tidur yang baru, sudah jumpa tempat baru nasib sama menimpa kami lebih kurang setengah jam kami dekat sana kami diarah berpindah ketempat lain. Wow sungguh penat rasanya masa tu ehm itulah pengalaman saya pada 20.11 so......cuba pula kita bayangkan nasib pengemis tu kadang-kadang ada sesetengah pengemis yang ada rumah itupun sekadar ala kadar ja lah dan sesetengahnya pula tiada apa kehidupan diorang dan pernahkah diorang mengeluh tentang nasid diorang... kesian bukan, kalau ada anak kecil lagilah kecian... mungkin ada juga diantara pengemis tu kaki kelentong badan sihat walafiat tapi malas nak kerja ada juga.....kan.......so memandangkan hal ini makin menjadi-jadi apa perlu kita buat yer.. sebagai rakyat yang bertanggungjawab apa peranan kita, kalau nak kupas isu ini memang panjang lebarlahkan tapi aku cuma nak cerita yang luarnya sahaja hehehe tak berani nak masuk dalam nanti tak aman lagi blog aku nie ehehe bah peace kepada pengemis - pengemis diluar sana yang rasa tubuh badan tu sihat dan masih boleh bekerja bumi yang Allah cipta ini besar dan rezeki ada dimana-mana, pada adik-adik semua belajarlah baik-baik kerana ilmu sahaja yang dapat menjamin kehidupan kita kelak bak kata orang " jika ilmu dibandingkan dengan duit pilihlah ilmu kerana ilmu tidak akan berkurang dan selalu bertambah dan jangan pilih duit walaupun duit pentingkan kerana duit tidak akan kita bawa kedunia yang kekal abadi kelak" 

Akhir kata saya bukanlah bijak pandai tapi saya sekadar nak kongsi pengalaman yang saya ada tak kan kita nak jadi macam gambar dekat bawah nie kan....simpang malaikat 44.....wasalam......


Comments

Popular Posts