sememangnya aku ada IMPIAN

assalamualaikum...

pernah atau tidak, terjadi apa yang kita hendak buat..maksud saya apa yang kita perlu buat .. atau lebih tepat apa yang kita rancang tidak terjadi dengan sempurna contohnya apa yang aku rancanglah sekarang atau apa yang aku tengah fikir sekarang tak mungkin 100% terjadi .. RANCANG tapi tidak semestinya TERJADI (cewah ayat) ... selalu terjadi pada sesiapa yang bergelar manusia sebab kita ada akal...kalau selain manusia aku tak taulah juga coz kita nak cakap pasal pengalaman...dalam aku membelek buku-buku lama (tapi sebenarnya mmmg sudah tahupun) kita (manusia) hanya mampu merancang TUHAN yang menentukan...sebagai insah yang mudah lupa kadang-kadang kita lupa so aku nak ingatkanlah balik kita hanya mampu merancang Tuhan yang menentukan....

kalau dekat perenggan kedua ni story sikit Sebenarnya dekat atas tu cuma bunga dia sahaja ... okey aku terfikir dari aku bangku sekolah lagi tentang IMPIAN... sesuatu yang indah, sesuatu yang indah dan sesuatu yang indah..memang indah...tapikan itulah yang aku fikirkan kenapa sesuatu yang indah ... kalau indah impian aku masa sekolah rendah dulu mungkin tercapai juga sekarang.. so apa makna impian? terlalu luas erti Impian...

"gantungkanlah impian mu setingi langit" sebuah Pepatah. (lega sikit hati coz ada juga pepatah macam ini) hidup cuma sekali, patutlah setiap orang paling kurang hanya satu impian yang yang boleh dorang capai. Impian tinggal mimpi...ada juga orang cakap macam tu. impian adalah imaginasi, pun ada juga orang beranggapan macam ini..


Comments

Popular Posts