Pa hal Ni...

Assalamualaikum ...

Pergh.....Lama tak update blog ni ...baru sekarang ingat blog gua ni...Alamak!!
tak tau nak buat apa....sekarang research tentang After effect pulak, sebenarnya tak lah susah menggunakan perisian ini... walaupun tidak sama seperti adobe photoshop tapi cara penggunaannya hampir sama...

cuma After effect ini lebih kepada pergerakan iaitu "motion" manakala Photoshop cuma memaparkan gambar static...walaupun dekat photoshop juga terdapat "animation" tetapi ia digunakan untuk perkara-perkara tertentu sahaja :: contoh untuk membuat ".gif " senang cakap ia untuk animation simple-simple saja .. bukan untuk memperkecilkan kewibawaan photoshop ( dah memang dia dicipta untuk buat benda tu saja -_- ) Tetapi bila belajar menggunakan After effect ia membuatkan aku teruja kerana MACAM-macam boleh buat (WOW!!!) contohnya .... aku leh buat seperti VIDEO ini ::




 ( video ni ja pun yang ada ) Yeah!! terima kasih atas pujian saudara n saudari ( Perasan pula ) 
bila Sudah mahir dalam semua teknik yang ada dekat perisian ini mungkin ada Video lain yang berdurasi panjang lebar akan aku muatkan untuk tontonan seisi keluarga (hehehe) oleh itu bolehlah tengok video nie dulu.....bak kata orang pengenalan ( tak kenal maka tak cinta , tak cinta maka tak adalah orang panggil cinta itu buta :P ) 

akhir kata dari saya...
Orang lain tak boleh majukan diri kita melainkan Diri kita sendiri

assalamualaikum :P

Comments

Popular Posts